Sunday 29 July 2012

Penipuan Beraja................


Penipuan

Apa beza dengan mereka yang merompak dan yang mencetak kad kredit palsu dengan pemimipin-pemimpin yang menipu duit rakyat yang berjuta atau berbilion siapa yang nak membawa mereka ke muka keadilan. Kita rakyat menlantik mereka supaya menjaga rakyat dan memberikan yang terbaik untuk rakyat.

Bermacam-macam penipuan berlaku di negara ini mahu pun di dalam kerajaan atau pun pentabiran swasta siapa yang perlu bertanggung jawap. Jadi kenapa pulak kita perlu Polis, Makahmah dan Perbadanan yang lain untuk menjaga pada hal penipuan sedang berluasa di negara kita ini. Yang berhutang boleh berjalan dengan megah seperti tidak berhutang kerana mengunakan undang-undang yang sedia ada untuk menipu duit. Siapa yang perlu bertanggung jawap adakah rakyat yang perlu bertanggung jawap atau pun kerajaan. Jadi mengapa kita perlu keluar mengundi untuk menlantik pemimpin yang tak bertanggung jawap.

Kenapa........kenapa...........???????????

 Saya menulis artikel tersebut untuk pemimpin yang memegang amanah yang telah di beri oleh rakyat untuk mengambil tindakan kepada mereka yang menipu duit rakyat.................

Bukan untuk menangkap perompak dan sendiket-sendiket yang memalsukan kad kredit sahaja.....


        


Seseorang susah payah mencari duit untuk hidup dan ada banyak golongan menipu, siapa yang perlu bertanggung jawap ???


No comments:

Post a Comment