Monday 13 May 2013

Rakyat Menangung Beban

Lesen Memandu


Rakyat melantik Adun dan Ahli Parlimen untuk membantu rakyat bukan meyusahkan rakyat, selepas mereka dilantik. Mereka membawa bermacam-macam undang-undang untuk menyusahkan rakyat dan menguntungkan mereka yang dilantik, apabila ditanya oleh rakyat mereka kata kita perlu buat begitu supaya mereka tidak mengulangi kesilapan mereka. Seperti LESEN MEMANDU

Kita yang membeli kereta atau pun motorsikal segala kos kerosakan kita yang bayar dan segala kesalahan jalan raya kita yang bayar dan juga ROADTAX & INSUREN pun kita yang bayar. Pendapatan kita tak banyak mana pun tetapi kerajaan pula menekan rakyat jika tak bayar saman LESEN MEMANDU kita tak dapat diperbahruhi. Adakah ini adil bagi rakyat yang berpendapatan rendah??? Jika kerajaan tidak membenarkan seseorang itu yang mempunyai saman untuk memperbaruhi LESEN MEMANDU mereka, apabila mereka ditahan lagi oleh pihak berkuasa mereka akan dikenakan saman, LAGI DAN LAGI RAKYAT DISUSAHKAN OLEH KERAJAAN.

Saya setuju setiap kesilapan yang dilakukan oleh seseorang perlu menangungnya, saman perlu dibayar. Kenapa pulak LESEN MEMANDU tidak boleh diperbahruhi.??? Adakah ini melampaui batas???

KERAJAAN PERLU MEMBELA RAKYAT BUKAN MENYUSAHKAN RAKYAT DAN MEMBERI KEUNTUNGAN PADA KERAJAAN.

Tepuk Dada Tanya Selera

No comments:

Post a Comment