Friday 3 August 2012

KWSP Mempunyai Dana Untuk Membantu Rakyat.......

Gunakan KWSP Untuk Membantu Rakyat


Pada hari ini KWSP mempunyai aset sebanyak RM488.54 bilion, wang sebanyak ini dapat membantu rakyat dari segi berbaga-bagai aspek. Mengapakah kerajaan mengunakan wang KWSP boleh mendapatkan keuntungan yang begitu besar sehingga berbilion-bilion tetapi tidak dapat membantu rakyat. Pada hal yang sebenarnya dana tersebut adalah kepunyaan rakyat.

Setakat 31 Mac 2012, aset pelaburan KWSP meningkat RM38.28 bilion kepada RM488.54 bilion daripada RM450.26 bilion pada 31 Mac 2011. Jumlah caruman RM12.74 bilion diterima pada S1 2012 melebihi jumlah amaun pengeluaran sebanyak RM8.42 bilion, menjadikan aliran dana masuk bersih RM4.32 bilion.

KWSP boleh di jadikan sebuah bank yang memberi pinjaman pada rakyat dengan faedah yang rendah kalau di bandingkan bank-bank yang sedang menhisab darah rakyat. Kalau di fikirkan bermacam-macam cara dapat membantu rakyat. Kalau 1 tahun kerajaan dapat mengeluar 1 bilion untuk membantu rakyat, ini akan membantu negara mencapai ekonomi yang kukuh pada negara dan rakyat.

Wahai pemimpin-pemimpin yang di hormati buatlah sesuatu untuk rakyat. Rakyat yang ada hak untuk mengunakan pemimpin, bukan pemimpin yang mengunakan rakyat dan duit rakyat.

Bankitlah sebelum terlambat........tepuk dada tanya selera........

No comments:

Post a Comment