Sunday 11 December 2011

Negara ku tanah air ku

Wahai saudara dan saudari yang dihormati, negara kita dalam keadaan amat perlu kita risaukan. Apa yang perlu kita risau,
1) Keadaan politik negara kita bahawa apa yang sedang berlaku
2) Meraka yang tak bertangungjawap telah mula menghina ugama
3) Mementingkan diri sendiri
Wahai saudara dan saudari yang dirahmati ALLAH swt . Ugama kita Islam tak pernah mengajar kita menghina sesiapa pun mahu pun ugama orang lain. Pada masa sekarang kita telah mendengar mereka yang tak bertangungjawap telah mula caci mencaci diantara satu sama lain, bukan saja manusia dengan ugama sekali mereka mencaci tak merasa takut pada ALLAH swt. Adakah ini tanda-tanda kiamat ALLAHWAALAM. Marilah kita bersama-sama menbendung masaalah yang negara kita dan dunia menghadapi .

Bagaimana kita perlu mebendung masaalah tersebut senang aja, kita muslimim dan muslimat perlu bersatu dan jangan berpecah belah . Seperti mana Nabi saw bersabda bahawa wahai umatku janganlah kamu berpecah belah . Marilah kita bersatu dan mendoa pada ALLAH swt supaya kita dapat menjalani hidup aman dan damai. Saya ingim memohon maaf jika ada kesalahan didalam blog saya ini adalah blog yang pertama saya yang saya siarkan untuk meyatukan seluruh muslimim dan muslimat . Sekian terimakasih .

No comments:

Post a Comment