Saturday 31 December 2011

Pembangkang perlu bertanggungjawap atas kejadian kepada mahasiswa kita

Kita melantik pemimpin untuk memimpin kita, bukan binasakan anak-anak muda kita atau mempergunakan mereka demi kepentingan politik.

   Saya sebagai anak Malaysia sungguh sedih atas perbuatan pemimpin-pemimpin di Malaysia seperti PAS,DAP dan PKR mendorong anak-anak muda yang mengaji di Pusat Pengajian Tinggi, mengalakkan mereka untuk membuat perhimpunan dan mengutuk kerajaan BN. PAS, DAP dan PKR atau di panggil secara keseluruhan senagai Pakatan Rakyat untuk berpolitik dengan BN dan pihak pembangkang mempunyai 4 nrgeri di Malaysia, sepatutnya PR yang perlu berpolitik bukan mahasiswa-mahasiswa yang sedang belajar di Pusat Pengajian Tinggi. Ini akan merosakkan karier mereka, bersusah payah kelurga mereka mendapatkan tempat di  Pusat Pengajian Tinggi datang pula PR menghasut mereka supaya membuat perhimpunan.

Bagaimanakah kita sebagai rakyat , mempercayai parti pembangkang seperti ini. Kami takut satu hari nanti anak-anak kita juga akan di hasut oleh mereka (PR). PAS adalah satu parti yang memperjuangkan Islam adakah benda yang di lakukan oleh pihak atau individu yang tertentu yang berkenaan dengan PR adil.

Kemudian kutuk kekejaman Polis, itu tanggungjawap mereka menjaga keamanan negara. Mereka terpaksa mengambil langkah untuk mengelak dari berlaku rusuhan. PAS harus mempunyai rasa tanggungjawap jika , sesuatu negara ada perhimpunana yang meragukan atau dasar keselamatan polis perlu mengambil tindakan supaya tidak merebak. Bukannya mengutuk polis yang cuba menjaga rakyat dari rusuhan.

Gambar di bawah itu adalah ini telah berlaku di London adakah rakyat Malaysia ingin melihat insiden yang sama di negara kita. Jika dari awal polis tidak memendung masalah yang berlaku.

Insiden UPSI: PAS desak KPN, menteri letak jawatan 
Hazayani Zakaria 

KUALA LUMPUR, 1 Jan: PAS mengutuk keras kekejaman polis terhadap mahasiswa pada Himpunan Kebebasan Akademik (BEBAS) di hadapan Universiti Perguruan Sultan Idris (UPSI) malam tadi

Kita rakyat Malaysia ingin negara aman dan damai, bukan negara yang berlaku rusuhan.





No comments:

Post a Comment