Sunday 22 January 2012

Mahasiswa Menyertai DAP???

Mahasiswa UITM menyertiai DAP.......








 Dua graduan muda jurusan undang-undang daripada UiTM yang berminat dengan politik telah memilih untuk menyertai DAP. Mereka adalah Fairuz Azhan Amirruddin dan Dyana Sofya Mohd Daud.


Saya memang menyokong tindakan dua graduan ini kerana dua sebabnya kita perlu meneliti mengapa mereka menyertai DAP?

Sebabnya......

1. "Adakah mereka menyertai DAP oleh sebab ingin mempelajari cara politik mereka(DAP)" Kalau inilah sebabnya kita perlu bangga, sebab cara pemikiran yang matang telah mereka buktikan kepada kita.

2. "Kalau mereka tersesat dengan daya DAP atau Pakatan Rakyat" Inilah sebabnya kita perlu bangga sebab anak-anak kita telah mulai belajar berkenaan bangsa lain,  mereka telah buktikan bahawa cara pemikiran yang matang juga, mereka melangkah untuk memepelajari dengan dunia yang berbeda. Ibu bapa dan saudara mara tidak perlu risau ini akan membawa kemenangan pada bangsa kita .

Tangunggjawap dan amaran.

Kita perlu pastikan mereka memegang pada prinsip" Dua kalimah shahadah" itu yang penting bagi kita. Mereka akan kembali pada kita dengan ilmu yang berbeda untuk mengajar anak-anak muda kita. Ini telah memadai untuk agama, bangsa dan negara.

Pada masa sekarang kita perlu pemimpin yang baru di dalam UMNO atau pun BN perlu berkerja lebih lagi untuk berjuang dalam cara berpolitik mereka. PR telah memberi amaran pada BN. Dengan cara Dato Sri Tun Razak (PM) ini telah membuktikan bahawa BN telah sedia dengan cara berpolitik pembangkang tetapi ahli-ahli parti BN masih belum mengunakan giear 5.

Bila pulak BN nak guna giear 5 ? Tindakan oleh mahasiswa UITM akan memaksa BN mengunakan giear 5, kalau tidak banyak lagi anak-anak muda kita akan menyertai DAP atau parti lain dan pemimpin BN di paksa oleh anak-anak muda kita. Cara mereka adalah lebih bijak dari mahasiswa yang berdomstrasi di UPSI. BN akan mengubah perangai yang lapuk itu dan boleh mengikut dengan slogan I Malaysia.


BILA BN CEPAT JANGAN LAMBAT NANTI DI AMBIL ORANG

No comments:

Post a Comment