Friday 6 January 2012

PRU 13 Siapa Hero Rakyat???

PRU 13 Apa Nak Jadi Pak???


PRU 13 ini yang di nanti oleh seluruh rakyat siapa yang akan menentukan siapa yang akan memerintah. Sudah ke negara kita sudah bersedia untuk menghadapi PRU 13. Apa yang akan berlaku? Sudah tentu ya akan menjadi apa yang di takdirkan. Tetapi pandangan saya pada rakyat cuba nilai, apa yang di lakukan oleh PR dan apa yang di lakukan oleh BN, dari nilaian tersebut rakyat kita dapat menilai siapa yang layak memerintah negara kita ini.

Sebelum PRU 12 kita juga dapat merasa masam dan pahit pemerintah BN tetapi selapas PRU 12 hingga sekarang apa yang kita dapat rasai. Perhimpunan sana sini, demostrasi dan bermacam lagi. Adakah rakyat kita ingin melihat kekecohan di dalam negara kita.

Pihak PR pula belum lagi menghadapai PRU 13 telah berkata-kata siapa yang akan menjadi PM. Adakah ini akan membawa keamanan ke negara kita, inikah yang rakyat hendak. Siapa yang layak untuk memerintah negara kita ini? PAS telah memulakan Hadi Awang menjadi PM, DAP pula siapa dana PKR pula Anuar Ibrahim, sakit kepala rakyat di buat mereka..................pikir pun tak lepas daaa.

PR tak bersatu mereka semua hanya berlakon sesama sendiri mereka hendak Anuar Ibrahim sumbat ke penjara. Selepas itu mereka nak jadi PM. Macam-macam permainan PR lakukan dan Timbala Ketua PKR Azmin Ali telah mula memunculkan muka kehadapan untuk mendapatkan sokongan dala parti. Adakah suatu hari nanti Anuar Ibrahim akan menjadi kambing hitam, boleh jadi siapa tahu.

Menangkan dulu Pakatan, bukan bincang siapa PM

Harakahdaily



KUALA LUMPUR, 7 Jan: Presiden PAS, Datuk Seri Tuan Guru Abdul Hadi Awang (gambar) menegaskan, apa yang penting sekarang untuk semua ialah memenangkan Pakatan Rakyat dalam Pilihan raya Umum ke 13 dan bukannya berbincang mengenai siapa menjadi Perdana Menteri.

Dalam satu posting di Facebook pagi ini, Abdul Hadi berkata soal menjadi Perdana Menteri ialah ketentuan Allah.

“Apa yang penting kita mesti menangkan dulu PR dalam pilihan raya ke 13, soal siapa menjadi PM tidak penting, yang penting negara kita selamat, segalanya ketentuan Allah,” kata beliau

No comments:

Post a Comment